7 Tips voor verstelbare boxsprings



1. Wees goed voor uw hart en lichaam
Als u een verstelbare boxspring heeft, zet uw beenverstelling standaard één tot twee centimeter omhoog zodat het bloed eenvoudiger richting het hart blijft stromen. Het zorgt ervoor dat uw hart minder snel hoeft te werken en u uitgerust wakker wordt. Ook voorkomt het oedeem in de voeten en kan het snurken verminderen.

2. Gebruik de juiste verstelling
Als u gebruik maakt van de rugverstelling, stel dan ook uw beenverstelling in. Dit bevordert de ontspanning van uw spieren. Heerlijk bij het TV kijken, het gebruik van tablet/laptop, het lezen van een boek enz en ideaal bij ziekte!

3. Maak het opmaken en schoonmaken makkelijker
De lichaamshouding bij het opmaken van het bed is belastend voor de rug. Indien u uw verstelbare boxspring  in de positie volledig omhoog zet, dan kunt u bijna met rechte rug het bed opmaken en de bodem vervolgens laten zakken. De hoeslakens trekken zich vanzelf strak om het matras. Door het hoofd- en voeteinde omhoog te plaatsen kunt u ook makkelijk onder het bed schoonmaken.

4. Verleng de levensduur van de (top)matrassen
Uw matras gaat langer mee als u gebruik maakt van goed bedtextiel. Een goede molton stretchhoes vangt bijvoorbeeld al een deel van het transpiratievocht op. Tevens zorgt een stretch hoeslaken ervoor dat uw lichaam beter in de matras ligt.

5. Houd rekening met de lichaamslengte
In liggende houding is uw lichaam langer dan wanneer u staat. Hierdoor geldt dat uw bed 20 cm langer moet zijn dan uw lichaamslengte.

6. Vergemakkelijk de in- en uitstap
Zorg voor de juiste bedhoogte. Comfortabel in en uit bed stappen gaat eenvoudiger met een boxspring op comforthoogte en dat zonder harde randen.

7. Gebruik een splittopdekmatras
Heeft u beide voorkeur voor een andere verstelhoogte ? Kies dan voor de splittopdekmatras, zodat u beide de hoogte van het hoofdeinde naar eigen voorkeur kunnen instellen.