Veel gestelde vragen


Kan ik Web Only artikelen ook bezichtigen en af halen?
Bij Web-Only artikelen is het niet mogelijk deze te bezichtigen en/of af te halen. Wanneer een artikel is te bezichtigen en/of af te halen wordt dit duidelijk vermeld bij het artikel. Staat er Web-Only bij vermeld dan is het artikel niet aanwezig in de MD store.

Kunnen outlet artikelen ook worden bezorgd?  JA / NEE
Ja, outlet artikelen met een Web-Only label kunnen enkel worden bezorgd het betreft artikelen die extreem zijn afgeprijsd om ruimte te maken in ons magazijn of uit de collectie gaan etc.

Nee, outlet artikelen die via de website gereserveerd worden, dienen afgehaald te worden bij de MD store dat het artikel op voorraad heeft. Zodat u het artikel heeft kunnen bezichtigen. Outlet artikelen zijn uitlopende artikelen, showroomartikelen of geretourneerde artikelen die doorgaans niet meer in nieuw staat verkeren en/of uit de originele verpakking zijn geweest. Op outlet artikelen is showroomgarantie van toepassing, waardoor het retourrecht komt te vervallen. Met de MD adviseur kunt u wel een afspraak maken om showroomartikelen te laten bezorgen.  

Hoeveel bezorgkosten moet ik betalen bij online bestellen?
Onder de prijs van het artikel worden de bezorgkosten getoond. de bezorgkosten zijn maximaal € 4,95, bij bestellingen boven de € 20,00 worden geen bezorgkosten berekend.

Voorbeeld:
U besteld 1 artikel ter waarde van € 15.00 (met € 4,95 bezorgkosten) en een artikel van € 25,00, u betaald dus geen bezorg kosten omdat het totaalbedrag hoger is dan € 20,00    

Hoelang is de levertijd?
Bij alle artikelen wordt rechts naast de artikelomschrijving de verwachte levertijd getoond. Matrasdirect heeft als enige online specialist alles in eigen voorraad.
Soms kan het verzamelen van een bestelling langer duren dan de aangegeven levertijd, omdat de populaire artikelen niet meer in het centraal magazijn voorradig zijn. Artikelen worden dan verzameld vanuit overige eigen magazijnen in Nederland of besteld bij de betreffende producent. Bij een langere levertijd krijgt u altijd per e-mail bericht. Bij spoedgevallen kunnen wij u volop alternatieven aanbieden.

Waar wordt mijn bestelling afgeleverd?
Uw bestelling wordt afgeleverd achter de voordeur van het door u opgegeven adres. Ook wanneer een woning op een hogere etage bevindt. U dient bij het bestellen wel aan te geven of het een gelijkvloerse woning betreft of een woning op een hogere etage. Matrasdirect.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld wanneer de bestelling wegens hindernissen niet bezorgd kan worden.

Kan ik mijn bestelling ook laten monteren?
Ja, u kunt uw bestelling laten monteren. Hiervoor komt een professioneel meubelmontage bedrijf. Er worden per artikel aparte montagekosten in rekening gebracht, wanneer bij een artikel geen montagekosten worden getoond is het niet mogelijk de artikelen te laten monteren.
  • Ledikanten, boxsprings,  kast tot 130cm breed : €75,00
  • Kasten smaller dan 200cm, elektrisch verstelbare boxsprings, slaapkamers: € 100,00
  • Slaapkamers met een kast(en), kasten breder dan 200cm: € 150,00
Het verpakkingsmateriaal wordt meegenomen. U dient zelf voor de afvoer van oude producten te zorgen. Deze worden niet meegenomen. Tegenwoordig kunt u bij elke gemeente matrassen storten. De grootst recycle bedrijven hebben hun depots door heel Nederland. Het is het meest voordelige. Via de vele beddenwinkels word dit fors doorberekend in de producten en noemen dit een gratis dienst. Dit is het zeker niet voor bedrijven. Terwijl de particuliere kosten bij de gemeente afgifte nog geen 10 euro bedraagt. Bij montage kun je deze service ook door het montage bedrijf laten uitvoeren.
Het meubelmontage bedrijf neemt, na het plaatsen van een bestelling, contact met u op zodra alles verzameld is, om een afspraak in te plannen, zodat je alle wensen kenbaar kunt maken.  


Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Uw bestelling wordt verzonden zodra alle bestelde artikelen voorradig zijn en het te betalen bedrag is ontvangen. Bij een overboeking gaat de aangegeven levertijd in, zodra het totale orderbedrag is ontvangen. De datum van ontvangst geldt hierbij als besteldatum. Een overboeking kan zodoende de levertijd laten oplopen.

Hoe zit het met retourneren van artikelen?
Op al onze leveringen is het herroepingsrecht van toepassing tenzij het anders is vermeld.

Wat moet ik bij de promotiecode of kortingscode invullen?
Wanneer u een kortingscode heeft ontvangen kunt u deze bij het bestellen invoeren. U kunt via een aktie promotiecodes ontvangen die korting geven op een product of bestelling.  Wanneer u geen promotiecode in bezit heeft, hoeft u hier niks in te vullen. Veel vaste klanten vragen vooraf via info@matrasdirect.nl de hoogte van de korting aan. En wanneer mogelijk wordt de korting terug gestuurd per mail.

Kan ik extra informatie/ondersteuning krijgen?
Wij geven u graag passend advies over de producten en gewenste ondersteuning bij het plaatsen van een (online)bestelling. U kunt op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 contact opnemen met onze klantenservice: 088-9005005 (lokaal tarief).


Heeft u nog suggesties, vragen of opmerkingen dan horen wij deze graag.