Veel gestelde vragen


Kan ik Web Only artikelen ook af halen?
Bij Web-Only artikelen is het niet mogelijk deze af te halen, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven in de bestelling, via ons vragenformulier of mail met alle relevante informatie. Zoals naam en telefoon gegevens en waar het gehaald kan worden.

Kunnen outlet artikelen ook worden bezorgd?  JA / NEE
Ja, outlet artikelen met een Web-Only label kunnen enkel worden bezorgd. Het betreft artikelen die extreem zijn afgeprijsd om ruimte te maken in ons magazijn of uit de collectie gaan etc.

Nee, outlet artikelen die via de website gereserveerd worden, dienen afgehaald te worden bij de MD store dat het artikel op voorraad heeft. Deze afhaal outlet artikelen zijn uitlopende artikelen, showroomartikelen of geretourneerde artikelen die doorgaans niet meer in nieuw staat verkeren en/of uit de originele verpakking zijn geweest. Op deze outlet artikelen is showroomgarantie van toepassing, waardoor het retourrecht komt te vervallen.

Hoeveel bezorgkosten moet ik betalen bij online bestellen?
Onder de prijs van het artikel worden de bezorgkosten getoond. de bezorgkosten zijn € 4,95. Bij bestellingen boven de € 20,00 worden geen bezorgkosten berekend.

Hoelang is de levertijd?
Bij alle artikelen wordt rechts naast de artikelomschrijving de verwachte levertijd getoond. Matrasdirect heeft, als enige online specialist, alles in eigen voorraad. Bestel je voor 15:00 uur dan krijg je het de volgende dag in huis. Bij grote pakketten zoals boxspring bedden wordt er eerst een afspraak gemaakt.
Heel soms kan het verzamelen van een bestelling iets langer duren dan de aangegeven levertijd, omdat de populaire artikelen niet meer in een bepaald magazijn voorradig zijn. Artikelen worden dan verzameld vanuit overige eigen magazijnen in Nederland. Of het bepaalde product wordt direct gefabriceerd. Dit is echter een uitzondering bij Matrasdirect® Bij een iets langere levertijd krijg je altijd per e-mail bericht. In 99% van de gevallen is het altijd direct geleverd.

Waar wordt mijn bestelling afgeleverd?
De bestelling wordt afgeleverd achter de voordeur van het opgegeven adres. Ook wanneer een woning op een hogere etage bevindt. Men dient bij het bestellen wel aan te geven of het een gelijkvloerse woning betreft of een woning op een hogere etage. Matrasdirect.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld wanneer de bestelling wegens hindernissen niet bezorgd kan worden.

Kan ik mijn bestelling ook laten monteren?
Ja, je kunt de bestelling laten monteren. Hiervoor komt een professioneel beddenspecialist. Er worden per artikel de juiste montagekosten service aangeboden. Wanneer bij een artikel geen montagekosten worden getoond is het niet mogelijk dit artikelen te laten monteren.

Bij montage wordt het verpakkingsmateriaal meegenomen. Men dient zelf voor de afvoer van oude producten te zorgen. Deze worden niet meegenomen. Dit hoeven we gelukkig niet meer door te berekenen in onze prijzen. Tegenwoordig kun je bij elke gemeente matrassen storten. De grootst recycle bedrijven hebben hun depots door heel Nederland. Het is het meest voordelige en juiste manier. Via de vele beddenwinkels word dit fors doorberekend in de producten en noemen dit een gratis dienst. Dit is het zeker niet voor deze bedrijven. De kosten voor recycling voor bedrijven is torenhoog. Terwijl de particuliere kosten bij de gemeente afgifte nog geen 10 euro bedragen.



Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Je bestelling wordt direct verzonden.

Hoe zit het met retourneren van artikelen?
Op al onze leveringen is het herroepingsrecht van toepassing tenzij het anders is vermeld.

Wat moet ik bij de promotiecode of kortingscode invullen?
Wanneer je een kortingscode hebt ontvangen kun je deze bij het bestellen invoeren.
Veel vaste klanten vragen vooraf via info@matrasdirect.nl de hoogte van de korting aan. En wanneer mogelijk wordt de korting terug gestuurd per mail.

Kan ik extra informatie/ondersteuning krijgen?
Wij geven graag een passend advies over de producten en gewenste ondersteuning bij het plaatsen van een (online)bestelling. Je kunt op werkdagen tussen 08.15 en 17.45 contact opnemen: 088-9005005 (lokaal tarief).